Freeeeedag!

Fredag inför ledig helg = Gör mig på bra humör! Trots det gråtrista regnet..
Igår var Sus på besök med Capisce och Viggo aka B1 och B2. De skulle verkas och då passar Sus på att transportträna dom på en gång.
Sus och CC
Viggo och CC
Mmm saltsten!!
 
Lawa fick hoppa en hel bana igår på 10 hinder och 50 cm! Det går framåt ;) Fantastiskt hur hennes balans blivit stadigare för varje vecka, vi får c hur länge det håller i sig. Man får ta vara på dom fina stunderna när hästarna är friska och mår bra <3
Lewa gick träning i onsdags. Det gick ok, men min osäkerhet inför oxrar sitter kvar (efter Umeå), jag vill verkligen få ut det ur huvudet särskilt när hinderna ligger på 1,20 som inte ska vara något problem alls för oss.. Vi fick inga stopp när vi hoppa 1,20 bana men det kändes inte 100%. Min största fiende är min egen hjärna, men så är det väl för alla.... blondiner.... Får kolla in lite mentala tips inför Gävle, frågan är om det hjälper... Annars får man försöka ha ett så roligt meeting som möjligt i Gävle i alla fall! Min lastbilskompis S har strykit sig då hennes häst blev dålig i ett knä och jag hann inte avanmäla box och elplats innan tiden gick ut så då kan vi lika gärna åka hela meetinget. Klurigt detta när det inte blir som planerat! Både ekonomiskt och socialt =/
Så behöver nån sovplats i Gävle torsdag-söndag är ni välkomna att dela lastbil med mig 8) Sus har lovat att ställa upp som nattkompis fredag-söndag i alla fall 8)
 
Just ja! Så har vi fått en stallkatt till Stall Tomten också lite random :) I Onsdags kväll hade en katt kommit till oss, busat med ridpiskar och gosat med R och JC. Vi döpte den till "Hildegaard Haid-Bondergaard". Sen trodde jag den sprang iväg på kvällenför då var den som bortblåst. På morgonen så skojjade jag och JC i stallet och låtsades ropa på "Hildegard" och katten svara! Helt galet, men den hade sovit på skullen :)
Efter lite eftersökningar hittade vi ägaren, som berätta att katten inte trivdes så bra så han får gärna bo kvar hos oss, men dom pröjsar veterinärkostnader och dylikt. Det kan inte bli bättre! Så nu säger vi välkommen till Stall Tomten "Sune Hildegaard" (det var alltså en hankatt och inte en hona... hehe...)
 
 
 
Idag trimmas hästarna lite på ridbanan, eller om backen är ok tänkte jag klättra lite och kanske ta den fina grusvägen bakom där. Vi får se helt enkelt.
 
I helgen är det tävlingar på Jälla med Björklinge som arrangör. På lördag tänkte jag bara hjälpa till lite och på söndag är det jag som dömer.
Hoppas vi ses :) Ha en fin helg!!
 
 

Kommentera här: